Kot Filemon melodia z bajki w brzmieniu realnej kalimby.

Kalimba 17 tonów
Kalimba Gecko
Tym razem motyw piosenki z bajki

"Przygody kota Filemona" zastał nagrany na realnej kalimbie

w warunkach miejskich około godziny 15ej (w niedzielę) ;) 

We wcześniejszym poście możesz posłuchać jak utwór brzmi w programie do pisania nut oraz nauczyć się grać z opublikowanego zapisu nut. Jeśli chodzi o samą melodię to pochodzi ona z ukochanej bajki z dzieciństwa. Kota Filemona uwielbiałam jako dziecko i jest to mój pierwszy, bezapelacyjny koci bohater. Melodię zagrałam więc ze słuchu i opublikowałam

nuty dla wszystkich chętnych do ćwiczeń i nauki gry


Pokornie uznaję, że o wiele łatwiej się bawić programem do grania na kalimbie (jak we wskazanej linkiem  mojej publikacji), niż zagrać w realu. Na żywym instrumencie łatwo o pomyłkę i kilkanaście razy zaczynałam wszystko od nowa. Nie mam jeszcze takiej wprawy jak u zagranicznych kalimbowiczek i kalimbowiczów. 

Na marginesie profesjonalnych nagrań, jest jeszcze zagadnienie sposobu nagrywania, który jest dla mnie zagadką. Bardzo przyjemnie się słucha dźwięku gdzie tło w postaci szumów jest dyskretnie zredukowane a same dźwięki kalimby wyeksponowane. Wówczas na nagraniu dzieje się magia. Będę zgłębiać jakimi to programami można uzyskać ten efekt. Przyznać trzeba, że słuchanie i oglądanie profesjonalistów to uczta dla zmysłów.

Tym czasem, poniżej jest nagranie zrobione zupełnie amatorsko, przy pomocy telefonu - nawet bez podłączonego mikrofonu. Instrument który mam w ręce, to kalimba Gecko model K17 CAS. Model tej kalimby jest dobrym tematem na osobny wpis, bo na początku byłam zawiedziona.

Ta kalimba miała aż 3 "martwe" lub nieomal martwe klawisze

. Trzeba było reanimować i w tej chwili tylko jeden wybrzmiewa krótko. W przyszłości opiszę co robiłam, że dźwięk na martwych klawiszach kalimby trwa dłużej.



No to fani kota Filemona - do roboty :) 
Mam nadzieję, że nagranie spodoba się i popróbujecie sami.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak szybko mijają chwile.

Cyt cyt, Mazowsze piosenka ludowa przekład na kalimbę.